Estàs a: > Mostra de la I Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge dotada amb 22.000 euros

Mostra de la I Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge dotada amb 22.000 euros

Membres de la Fundación Juan José Castellano Comenge i el jurat de la Biennal.

El Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull la I Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge dotada amb 22.000 euros, el major premi de la Comunitat Valenciana per a aquesta modalitat artística. Una convocatòria dirigida a distingir els artistes de la Comunitat Valenciana menors de 45 anys.

La roda de premsa, celebrada dilluns 7 de maig, va comptar amb les intervencions de les patrones de la Fundación Juan José Castellano Comenge Paz Zúnica (notària) i Elena Gandía (tècnica de museus del Museo del Prado i de l’IVCR+i); Horacio Silva, catedràtic de Pintura de la Universitat Politècnica de València i pintor; i Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Esport de la Universitat de València.

La Fundación Juan José Castellano Comenge creada en novembre de 2016 tracta de detectar i promocionar el talent a la Comunitat Valenciana, donant suport als artistes emergents. En paral·lel, a més, pretén contribuir amb la societat participant en iniciatives socials en benefici de persones en situació de risc d’exclusió social. Entre les activitats d’aquesta Fundació està la Biennal que rep el nom de la mare del col·leccionista i president de la Fundació, María Isabel Comenge, qui li va transmetre el seu amor pel món de l’art. En total, la col·lecció Juan José Castellano Comenge reuneix al voltant de 145 obres de destacats artistes del segle XX entre els quals es troben Genaro Lahuerta, Joaquín Michavila, Francisco Lozano, M. Hernández Mompó, Juan de Ribera Berenguer, Vicente Peris i Horacio Silva.

A la primera convocatòria de la Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge s’han presentat 122 artistes, dels quals s’han seleccionat 16 finalistes, la obra dels quals es pot veure al Centre Cultural La Nau. De les 16 obres seleccionades, destaca que la majoria són de gran format i amb una gran varietat de tècniques i materials. Aquesta varietat en tècniques pictòriques i llenguatges artístics es deu al fet que els participants tenien completa llibertat temàtica.

Les obres seleccionades poden veure’s en una exposició col·lectiva a la Sala Estudi General del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València entre el 8 de maig i l’1 de juliol. El jurat donà a conéixer la decisió dels premis durant l’acte inaugural de l’exposició col·lectiva el passat 8 de maig al Centre Cultural La Nau. Els guanyadors han estat Nelo Vinuesa i Juan Olivares, reconeguts amb sengles guardons: un primer premi de 15.000 euros i un segon premi de 7.000. A més, s´atorgaren dos accèssits. Les dues obres guanyadores passaran a formar part de la Col·lecció d’Art de la Fundación Juan José Castellano Comenge.

El jurat, que es va fer públic una vegada tancada la convocatòria, ha sigut l’encarregat de valorar les obres i ha estat compost per rellevants noms de la política cultural valenciana: Horacio Silva, catedràtic de Pintura de la Universitat Politècnica de València i pintor; José Luis Cueto, vicerector d’Alumnat, Cultura i Esports de la Universitat Politècnica de València; Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Esport de la Universitat de València; José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana; Elena Gandía, patrona de la Fundación Juan José Castellano Comenge i tècnica de museus del Museo del Prado i de l’IVCR+i; i el president de la Fundació, Juan José Castellano Comenge.

Data d'actualització: 5 de Juny de 2018