Estàs a: > > La Nau, escenari de la I Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives

La Nau, escenari de la I Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives

Escena de lAntígona de Sòfocles, per la Universitat Pompeu Fabra.

Escena de lAntígona de Sòfocles, per la Universitat Pompeu Fabra.

La Sala Matilde Salvador de La Nau va acollir el passat 4 de juliol la I Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives. La mostra, interuniversitària i itinerant, es presentà en la seua primera edició sota el format d’una marató de teatre, caracteritzat per la representació de diverses obres, de curta durada, en una mateixa jornada.

El repartiment d’actrius i actors amb què comptà la Biennal eren els grups de teatre de les universitats d’Alacant, Internacional de Catalunya, Miguel Hernández d’Elx, Politècnica de València, Pompeu Fabra i València.

L’aposta per una programació variada que incloga noves propostes escèniques emergents va ser sense dubte un dels atractius clau d’aquesta primera edició. La Biennal pujà el teló amb ASSAIG, Grup de Teatre de la Universitat de València i un fragment de ‘En defensa de la cultura 1937-2018’. El director i dramaturg valencià Javier Sahuquillo homenatjà a través d’aquesta obra el 80é aniversari del II Congrés Internacional d’Escriptors en Defensa de la Cultura, que es va celebrar a València en plena Guerra Civil l’any 1937, i que va congregar més d’un centenar d’intel·lectuals internacionals al cap i casal, aleshores capital de la Segona República.

L’Aula de Teatre de la Universitat d’Alacant representà l’obra ‘En defensa. Un concierto de despedida’, de Lola Blasco. La dramaturga alacantina, premi nacional de literatura dramàtica 2016, va prendre com a referent ‘Les Tristia’ d’Ovidi i presentà una obra amb un fort component reflexiu, que abordava la incertesa i la frustració que viuen els joves marcats per la precarietat laboral, l’exili i l’acceptació de la mediocritat.

L’antiga Grècia va tindre també el seu espai a la Biennal. L’Aula de Teatre de la Universitat Pompeu Fabra representà ‘Antígona’, de Sòfocles, i traslladà als nostres dies els eterns dilemes humans mereixedors d’una anàlisi actual, com són el de l’oposició de la llei contra la moral i el del seny contra els ideals.

Després, va ser el torn del Grup de Teatre de la Universitat Miguel Hernández d’Elx amb la funció ‘Una mirada, un pensament’, basada en poemes de Vicent Andrés Estellés. El director, Adán Rodríguez, va emprendre el repte de transformar la poesia en teatre amb aquest espectacle, que enarborava un cant antifeixista i una fuga a través del teatre i de la poesia que alterna les imatges de la repressió i de la desesperança amb les de l’amor i la dignitat humana.

‘Què és i què no és art’ era la pregunta que plantejava el Grup de Teatre de la Universitat Internacional de Catalunya amb l’obra ‘Quin Quadre!!!’. L’obra, de redacció col·lectiva, transmetia un missatge vital carregat de joventut, música i humor, que qüestionava els límits de la consideració artística en la societat.

Ja per últim, la marató de teatre va cloure el programa d’enguany amb l’obra ‘Mary de Frankestein’, una adaptació lliure de ‘Frankenstein o el Prometeu modern’, de la dramaturga britànica Mary Shelley. L’Aula de Teatre de la Universitat Politècnica de València donà pas a la història d’un esguerro femení, creat per un monstre, i de nom Mary. Una història de solitud, desolació i la ira com a única forma de defensar la dignitat.

Aquesta primera edició de la Biennal també creà un espai de formació teatral. Així, els grups de teatre universitaris compartiren coneixements, experiències i es formaren a través de diferents tallers i cursos que s’organitzaren en el marc de l’activitat.

Data d'actualització: 5 de Juliol de 2018

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar