Estàs a: > > El Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca treballa en un nou pla de formació estable

El Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca treballa en un nou pla de formació estable

Els professionals que participaren en el curs del CUDAP.

Els professionals que participaren en el curs del CUDAP.

El Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca (CUDAP) va finalitzar en desembre a la Fundació General de la Universitat de València una acció formativa sobre noves metodologies en pràctiques professionals amb xiquetes i xiquets amb desordres sensorials. Va ser el primer curs d’aquestes característiques que desenvolupava el Centre i a la vista dels bons resultats ja està treballant en un nou pla de formació per al 2018.

Des del CUDAP han anunciat que els seus professionals estan treballant en un nou pla de formació estable per a 2018. L’objectiu d’aquest programa serà l’actualització de procediments i metodologies per a posar en pràctica en l’àmbit de l’Atenció Primerenca.

La primera d’aquestes formacions es va dedicar al tractament de xiquetes i xiquets amb desordres sensorials. Va ser un curs pràctic, de 10 hores, impartit per Aurora Carbonell García, terapeuta ocupacional.

“Alguns xiquets presenten desordres sensorials que els impedixen percebre els estímuls que li rodegen tal com són, sentint-los de forma exagerada o massa subtil. Aquest desajustament fa que tinguen conductes inadequades d’evitació o de cerca, o dificultats per a mantindre l’atenció”, expliquen els experts del CUDAP. “Aquests desordres solen dificultar l’aprenentatge i la realització d’activitats quotidianes. Aprendre com funcionen els sentits i de quina manera poden estar alterats ens ajudarà a entendre’ls més, a adaptar-nos a les seues necessitats i a proporcionar-los estratègies que els permeten sentir-se millor i funcionar d’una manera més eficaç en el dia a dia”, afegeixen.

La formació, bàsicament pràctica, ha consistit en conéixer els sentits i el seu funcionament per tal d’identificar els desordres sensorials, així com conductes fruit d’aquests desordres; aprendre a canalitzar-los i reeducar-los; conéixer la raó per la qual els xiquets són molt actius o, pel contrari, mostren falta de motivació per explorar l’entorn; comprendre per què el desenvolupament motor i cognitiu estan relacionats amb els desordres sensorials; i conéixer i manipular els materials terapèutics per a la correcta pràctica professional.

Més informació sobre el CUDAP

Data d'actualització: 22 de Desembre de 2017
Publicat en: Integració, Formació

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar